2016. július 16., szombat

Túrós-meggyes sütés nélküli torta (gluténmentes, IR barát, cukormentes)

Ennek a süteménynek az ötlete Tücsökbogártól származik, nála láttam meg egy guszta fényképen. Persze az én képem közel sem lett ennyire guszta, de maga a sütemény elképesztően finom lett. A gyümölcsös réteg jó vastag lett a tetején, mert én így szeretem. A nála látott alapanyagokat és arányokat nem követtem, mert ő paleo sütit készített.





Hozzávalók: 
A túrós réteghez:
500 g túró
1,5 doboz 175g-os tejföl
2-3 dkg zselatin
kb. 20 ml meleg víz
(ebben oldottam fel a zselatint)
2 evk negyedannyi édesítő

A meggyes réteghez:
500 g meggy
1 evk negyedannyi édesítő
100 ml víz
ízesítéshez: tonkabab, vanília
3 dkg zselatin

A túrós réteg elkészítése: a zselatint feloldom a vízben, a túrót összeturmixolom az édesítővel és a tejföllel (joghurtot is lehet használni) és hozzáadva a zselatint még turmixolom, hogy mindenhova jusson. Egy szilikonos formába teszem a masszát és egy kanál hátával elegyengetem, hogy mindenhol ugyanolyan magas legyen.
A meggyes réteg elkészítése: a meggyet elkezdtem főzni az édesítővel és 50 ml vízzel, a másik 50 ml vízben feloldottam a zselatint. A tonkababot hozzáreszeltem és hozzá adtam a vaníliaaromát (sajnos csak az volt itthon) is. Mikor forrt a meggy, beleturmixoltam párszor, nem kell teljesen, én hagytam benne darabokat bőven, mert így szeretem. Lekapcsoltam a tüzet alatta és belekevertem a zselatint. A hűtőbe raktam hűlni és mikor már csak meleg volt, ráöntöttem a túrós rétegre, lefedtem egy folpackkal és hagytam 8 órát állni. Ennyi kell neki minimálisan, hogy a zselatin megkeményedjen. 

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...