2016. július 8., péntek

Szotyis zsömle


A kisfiam erre a zsömlére azt mondta, hogy "piacvezető" :) persze nem egészen tudta, hogy ez mit is jelent, minden esetre nagyon-nagyon ízlett neki. Szereti a magokat, sokszor készítek ilyen jellegű zsömlét, de ezt tényleg nagyon jól sikerült.


Hozzávalók:
100 g Nutri free mix per pane
50 g Nutri fibra liszt
50 g Mester házi kenyérliszt
1 púpos evk tápióka keményítő (30g)
1 púpos evk burgonyapehely
1 tk só
1 tk fiber husk (utifűmaghéj)
1 evk olaj
1/3 friss élesztő
260 ml langyos víz
1 kockacukor
Tetejére: olaj és magok

A vizet kimérem, beledobom a cukrot, az élesztőt belemorzsolom és beleteszem az utifűmaghéjat is. A liszteket tálba mérem, hozzáteszem a sót és mikor az élesztő felhabzott, akkor azt is hozzáöntöm. A tésztát a robotgép dagasztó spiráljával alaposan összedolgozom. Sima, ragacsos tészta a végeremény, a végén hozzáadom az olajat és egy kicsit azzal is dagasztom. Vizes kézzel gombócokat formálok (zsemlét) és a sütőpapíros tepsire teszem. Letakarom egy tiszta nylonzacskóval és egy konyharuhával és 20 percig kelni hagyom, majd mielőtt betenném a sütőbe megkentem a tetejüket olajjal és megszórtam maggal, amit picit belenyomkodtam, nem szabad nagyon, nehogy összenyomjuk a tésztát, de azért maradjanak rajta a magok. Közben a sütőt előmelegítettem 210 fokra és mikor a zsömlék szépen megkeltek bedugtam őket a sütőbe. Ott még egy picit nőttek és szép barnára sültek kb. 20 perc alatt.

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...