2016. május 3., kedd

Zabpelyhes - túrós ropogós

Tudjátok, van az a sütemény, amibe ugyanannyi vaj, túró és liszt kell és kiváló sörkorcsolya. Ilyesfélét szerettem volna készíteni, de úgy, hogy minél kevesebb vaj(margarin) kelljen bele, de ropogós legyen és jó ízű. Sikerült összehozni, rögtön kétszer kellett megsütnöm egymás után, mert fél óra alatt eltűnt az első adag. Itt a recept:




Hozzávalók: 
200 g túró
50 g vaj
100 g zabpehely
70 g zabpehelyliszt
só ízlés szerint
1 kávéskanál sütőpor

A hozzávalókat összegyúrjuk és hagyjuk pihenni legalább egy fél órát, majd több részletben vékonyra nyújtjuk, felvágjuk csíkokra és sütőpapíros tepsire rakosgatjuk.. A tetejét lekenjük tojással, megszórjuk sajttal és 180 fokra, előmelegített sütőben megsütjük, míg szép világosbarnák lesznek. Minél vékonyabb, annál ropogósabb lesz. A tészta picit törékeny, amin lehet javítani, ha a zabpehely liszt egy része helyett tk lisztet használunk, vagy lehet még adni hozzá sikért. Nekem így is kezelhető volt teljesen, de a lisztekkel lehet variálni. 
Tartalmas, laktató rágcsa, sajnos nagyon eteti magát, de én úgy számoltam, darabjában (természetesen függ, mekkorára vágod, nekem kb. 7-8 cm-sek voltak és kb. 1 cm szélesek) 2 g ch van. Szóval azért óvatosan! :)

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...