2016. április 10., vasárnap

Szénhidrátmentes fahéjas tekercs (gluténmentes, cukormentes)

Ezt a tésztát már nagyon sokszor készítettem, változó mennyiségű túróval, de 200 g-nál többet nem tettem bele. Jó állagú, könnyű vele dolgozni és kevés kalóriát és 0 g szénhidrátot tartalmaz. Szeretem reggelire és vacsorára is enni, laktat, finom és igazán diétás! Készítettem már belőle kakaós csigát, csokis tekercset és most épp fahéjas tekercset, mert nagyon megkívántam. Sósan is készíthető, tervben van az is, persze akkor ki kell hagyni az édesítőt a tésztából (káposztás csiga, medvehagymás csiga, pizzás csiga). Próbáljátok ki bátran!


Hozzávalók:
200 g túró
1 evk negyedannyi édesítő
1 evk vaníliaaroma
2 db tojás
50 g víz
60 g Szafi ch csökkentő liszt
30 g bambuszrostliszt
fél csomag sütőpor
pici csipet só

Kenéshez: 30 g olvasztott kókuszolaj, 1 evk negyedannyi édesítő, 1,5 evk eritrit és egy bő evk fahéj. Természetesen kakaóval is lehet tölteni, akkor két kanál kakaót adjunk az édesítőhöz.

A nedves anyagokat és az édesítőt, ízesítőt összekeverjük, míg a túró, ha darabos szépen egyneművé válik. Annál finomabb állagú lesz a tészta, minél simábbra dolgozzuk a túrót, ha kell, be lehet vetni a botmixert is, vagy vehetsz krémesebb túrót. Hozzáadjuk a két féle lisztet és a sütőport és összegyúrjuk. A tészta rugalmas, nem túlságosan ragadós, szépen összeáll. Annyi bambuszrostlisztet adj hozzá, amennyi ilyen tésztát eredményez. Lehet 5 percet pihenni hagyni, így a rostok kicsit megszívják magukat. Szilikonos nyújtólapon nyújthatjuk, amit kicsit megszórunk bambuszrostliszttel, de tényleg csak picivel, nem úgy, mint a normál lisztes tésztánál. Két részletben érdemes kinyújtani, hogy igazán csinos kifliket kapjunk, mert ha az egész tésztával dolgoznánk, túl vastagok lennének a kiflik. Ha ragad bárhol, pici bambuszrostlisztet használj. Téglalap alakúra nyújtjuk a tésztát (kb. 30*13cm) és megkenjük a kókuszolajjal, majd megszórjuk a fahéjas édesítővel. A lenti képen látható módon felvágjuk és egyenként feltekerjük, majd sütőpapíros tepsire rakosgatjuk. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20-25 percig sütjük. Meg lehet kenni tojással a tetejét, de én nem szoktam. 

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, az nem lehet, hogy 0 szénhidrátot tartalmaz, hiszen maga csak a 200g túró, típustól függően, 4-10 gramm szénhidrátot tartalmaz! A sütőporban is van és talán a bambuszrost lisztben is, de abban nem vagyok biztos.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...