2016. április 10., vasárnap

Gluténmentes nutellás bukta

Egyszer láttam egy fotót egy nagyon guszta nutellás gombócról, emlékeim szerint a Ruppáner konyha oldalán, de sajnos mikor meg akartam csinálni, sehol nem találtam. Nem baj, gondoltam, azért össze tudok én állítani egy gluténmentes édes kelt tésztát, így nekiláttam. Nem muszáj ezt a receptet használnod hozzá, főleg ha nem ezek a lisztek állnak a rendelkezésedre, használhatod a neked bevált gluténmentes édes kalácstészta receptet is. 
Frissen nagyon-nagyon finomak voltak ezek a kis bukták, vagy gombócok, de másnap estére, szóval kb. 36 óra után azért megszikkadtak. Nem nagy adag, a nagyfiam két nap alatt elfogyasztotta, de el is kell, mert nem sok a folyadék benne, ezért könnyebben szárad. Azért joghurtot írtam, mert én aludttejjel készítettem (véletlenül megaltattam egy liter tejet), de szerintem joghurttal is tökéletes lesz, vagy joghurt és tej keverékével, ha nincs ennyi joghurtod otthon. Szóval, sütésre fel!





Hozzávalók:
150 g Nutri free mix per pane
50 g Házi Mester kenyérliszt
50 g tápióka keményítő
1/3 friss Budafoki élesztő
220 g natúr joghurt
1 evk porcukor
30 g olvasztott margarin

A joghurtot meglangyosítottam és beleszórtam két kiskanál kristálycukrot és belemorzsoltam az élesztőt. A liszteket és keményítőt tálba mértem, hozzáadtam a sót és a porcukrot. Mikor az élesztő feloldódott a joghurtban azt is hozzáöntöttem a lisztekhez és dagasztani kezdtem. Szépen összeállt a tészta, a végén hozzáadtam az olvasztott margarint és azzal is dagasztottam egy-két percig. Olajos kézzel öklömnyi darabokat szaggattam ki belőle és az olajos tenyeremben ellapítottam, majd a közepére kanalaztam egy púpos kanál nutellát és gombóccá formáztam. A tésztával könnyű volt dolgozni, egymáshoz tapadt és szakadás mentesen lehetett beburkolni a nutella halmocskát. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...