2016. január 8., péntek

Szénhidrátmentes túrónudli dióval (gluténmentes, ch szegény)

Igazából nem teljesen ch mentes, de a címben nem tudtam jobban megfogalmazni. Az egész adag összesen 10 g zabpehelylisztet tartalmaz, ami 7 ch-t jelent, szóval annyi van benne, de nem több. Jó nagy adag lesz, egy személy bőven jóllakik vele vacsorára. Én akkor ettem, mert lehet. Nekem öröm, hogy nem kell megvonnom a falatot magamtól, csak okosan kell felépítenem az étrendem és vacsorára is ehetek nudlit, ha akarok. :) 
Nemrég vettem meg Szafi ch csökkentő lisztjét, nagyon kíváncsi voltam rá. Ebből készült a fentebbi étel is, nem csalódtam benne. Finom és könnyű vele dolgozni. 




Hozzávalók:
120 g túró
(darabos, száraz túróm volt)
1 M-es tojás
35 g Szafi ch csökkentő liszt
10 g zabpehelyliszt 

Beforgatáshoz: dió+eritrit

A túrót tálba mértem, hozzátettem a tojást és összetörtem vele. Beletettem a sót és édesítőt, majd a liszteket.. Az elején egy villával kevergettem, de ahogy a folyadékot felszívták a rostok, gyúrható lett. Vizet forraltam, addig még pihent a tészta. Mivel ez elég kis adag, a gombócból diónyi gömböket téptem és a tenyeremben hosszúkásra formáztam. Inkább nyomogattam össze, mint sodortam (sodrás során pici morzsák váltak le belőle), jól formázható volt a tészta. 
Forrásban lévő vízbe dobtam, mikor feljöttek még 2 percig főztem és eritrittel darált dióba forgattam. A kép nem adja vissza sem az ízélményt, sem azt, mennyire jól esett :)

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...