2015. december 7., hétfő

Csokis szelet sütés nélkül (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, vegán, paleo, cukormentes, ch szegény)

Hát ez a süti tényleg egy csoda! (Sajnos a tehetségtelen fényképész miatt a képek nem adják vissza, hogy amúgy jól is nézett ki). Szénhidrát alig van benne, csoki sem kell bele és sütni sem kell, mégis csodás az íze és az állaga. Az újságban, amiben megláttam az eredetit, sok zabpehellyel, lisztel készült verzió van. Először azt készítettem el, ezért akinek nem gond annyira a több szénhidráttartalom, és nincsenek extra alapanyagai, az készítse el az itt posztolt verziót (ez vízzel-tejjel készül és csak zabpehely van benne és a magok, ill. zabpehelyliszttel készül az alap). Ebben sem fog csalódni. Az alapanyagokat Szafi webboltjából rendelem, ahol minden jó áron és egy helyen megtalálható. Jöjjön a recept!




Hozzávalók:
2 dl kókusztej (Aldi-s fél literes hígítva egy literre)
1 csapott kiskanál konjak liszt
2 csapott evk kakaópor
2 evk (szilárd) kókuszolaj
(én Szafi Fitt extraszűz, finoman kókuszízűt tettem bele, ezt)
A kókusztejet odatettem melegedni, beleszórtam a száraz anyagokat és az édesítőt. Sűrűre főztem lassú tűzön, majd beletettem a kókuszolajat is. Aztán hozzáadtam az alábbiakat összekeverve:
50 g magkeverék (nálam most: szezámmag, lenmag, tökmag - de lehet bármi)
30 g zabpehely (lágy)
Jól összekevertem a kakaós masszával és egy folpackkal borított kenyérsütő tepsibe öntöttem (10x20cm). Olyan edényt válasz, ha elkészíted, amiben kb. 2 cm magas lesz a massza. Hűtőbe tettem és vártam néhány órát, míg megszilárdult, majd szeleteltem és eszegettem. Elég tömény, nem lehet sokat enni belőle.

Lehet ízesíteni, olyasmikkel, ami a csokis-kakaós ízzel jól harmonizál: pl. rumaromával, mandulaaromával, mogyoróaromával, de sima vanília is játszik. El tudom képzelni narancshéjjal, vagy akár kandírozott narancs darabokkal is, bár abból még nem láttam cukormenteset.
Az egész adagban 25 g CH van, ezt annyi felé kell osztani, ahány darabra vágod.

2 megjegyzés:

Brenda írta...

Szia! Tetszik a recept , szívesen megcsinálnám, de a kókusztej részét nem értem. Azt írtad 2dl (Aldis 0,5-ős felöntve 1l-re)
Akkor 1l kell????, vagy mennyi???
Köszi

shiNIN írta...

Kedvelem ama recepteket, amikhez nem kell egy csomó drága hozzávaló, mégis jók :) Nekem konjaclisztem sincs (s a növényi zselésítő anyagommal sem bántam bőkezűen, nem éreztem, hogy ennek az édességnek annyira fontos az)... Jó nekem lágyan, zselésen, szilárdan is :) Házi kókusztejet használtam, nem valami hígat, máskor 1 decit fogok, vizet konjac hiányában nem. S fixa ideám, hogy nekem jobb lesz puffasztott rizzsel, mint zabbal (zabtalan verzió is készült, ami nekem jobban bejött)... Diódarabok sem lennének rosszak s több rum, mint amit ma tettem bele... Úgyhogy kísérletezek még vele, de így majdnem eredetiben is teljesen jó volt, ami az olcsóbb hozzávalókat tekintve igencsak figyelemre méltó.
Lisztet, szezámmagot és egy kis diót használtam magként.
Mivel egy alapos zöldségfasírt vacsora után ettük, s nem kiemelkedő kalóriasűrűsége ellenére is tömény, valóban elég volt egy kevés, ez is igen előnyös, sok édességem van, ami finom, de egy normál adag után hiányérzetem van. Meglepő módon egy csomó maradt belőle, holnap újra teszteljük, milyen :)
Köszi a receptet :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...