2015. március 22., vasárnap

Gluténmentes nutellás csigakeksz

Itt láttam meg a receptet és tudtam, hogy ez a fiaimnak nagyon bejönne, ezért elkészítettem rögvest. Finom volt, de nekem túl édes :) Fél adagot csináltam csak, mert a gluténmentes lisztekkel spórolni kell, de így is nagyon sok kekszem lett. Lehetett nyújtani, de feltekerni óvatosan kellett, hogy ne törjön. A hűtős pihentetés után viszont a felvágása gyerekjáték volt, nagyon szépen lehetett szeletelni. Nekem nem lettek annyira szép kerek kekszek, valószínűleg ügyetlen voltam a tekerésben. 


Hozzávalók:
20 dkg Mester süteményliszt
(érdemes keverni, hátha úgy még könnyebben tekerhető)
12, 5 dkg margarin
6 dkg porcukor
1 tk vanília kivonat
1 tojás sárgája
1 tk sütőpor
Kenéshez: 3 evk nutella

Az aprítógépemmel készítettem el a tésztát. Mindent belemertem és egyneművé kevertem. A tészta szépen összeállt, inkább még egy kis liszt kellett hozzá, de csak a nyújtáskor szórtam meg rizsliszttel a deszkát, pluszban nem adtam hozzá. A nutellát megmelegítettem, hogy könnyebb legyen kenni és a téglalap alakúra nyújtott tésztára kentem egyenletesen. A szilikon lap segítségével feltekertem és egy fóliában a hűtőbe tettem. Pár óra eltelt, mire elővettem. Szépen lehetett szeletelni. Kb. 0,5 cm-s szeletekre vágtam, és sütőpapíros tepsire raktam. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percet sütöttem. Hamar ég, figyelni kell rá, nem kell barnának lennie. Nagyon omlós, puha sütemény lett belőle, rájárhattak a fiuk esténként.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...