2013. november 10., vasárnap

Gluténmentes sonkás-sajtos háromszögek

Megláttam ezt a régen elmentett, nem gm receptet, és mivel mától én viszem a srácoknak a teljes menüt az oviba, úgy gondoltam jó lesz szendvics helyett reggelire, uzsonnára. Szenzációsan jó lett. Puha, sajtos, gazdag ízű és nem utolsó sorban kívánatos, szerintem. Többen kipróbálták a Facebookon beszélgető "Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok" csoportban. Volt akinek nagyon kemény lett a tészta, bár én 200 ml tejjel készítettem, a receptbe 250-et is beleírtam, mert volt, akinek ennyi kellett hozzá. A tésztának rugalmasnak, jól nyújthatónak kell lennie. Így is kiszárad kicsit másnapra, de aznap nagyon-nagyon finom volt. Készítsétek el, ha kedvet kaptok hozzá!


Hozzávalók:
200 g Schar mix B
150 g Beiker kenyérpor,
200-250 ml tej
fél kocka élesztő
1 db kockacukor
1 mokkáskanál fiber husk
1,5 kk só
1 tojás
2 evk olaj
Töltelék: 100 g margarin vagy vaj, 100 g reszelt sajt, 50 g sonka felkockázva (ill bármi ízlés szerint)

A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítünk. A tésztának rugalmasnak, kell lennie, jól nyújthatónak (élesztő felfuttat a cukorral a tejben, liszteket tálba önt, bele só, fiber husk + élesztős keverék, dagasztóspirállal kever, majd a végén az olajat is hozzáad, kidagaszt).  A tésztát kinyújtjuk, a puha vajjal megkenjük, megszórjuk a sajttal, sonkával, feltekerjük, háromszögekre vágjuk, sütőpapíros tepsire rakosgatjuk és 1/2 órát kelni hagyjuk. 200 fokos sütőben pirulásig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...