2013. február 6., szerda

Gluténmentes szalagos fánk

Nagyon izgultam, hogy sikerül-e gluténmentes formában elkészítenem a szalagos fánkot. Nagy fánk fan-nak nem mondanám magunkat (az elmúlt hat évben pl. nem készítettem egyáltalán szalagos fánkot, de még talán csőrögét is csakegyszer), de mivel farsang táján kötelező, hát ne maradjon ki. Ábel pl. még soha nem evett, ezért is izgultam, vajon egyáltalán bejön-e neki.
Ilyenek lettek. Én és Ábel nagyon is elégedettek voltunk vele.


 És akkor jöjjön a recept:

Hozzávalók:
250 g Schar mix B
250 ml tej
1,5 g friss élesztő
2 evk porcukor
25 g olvasztott kókuszolaj
1 tojás sárgája
1 kk utifűmaghéj (fisilium)
csipet só
A lisztet tálba mértem és beleszórtam a csipet sót és az Fiber Husk-ot. A tejem meglangyosítottam, beletettem a cukrot és az élesztőt, elkevertem. Belepottyantottam a tojássárgát és azzal is elkevertem. A liszthez öntöttem és a dagasztókarral elkezdtem kidolgozni a tésztát. Mikor nagyjából egynemű lett, hozzáöntöttem a kókuszolajat és még dagasztottam kb. 1-2 percig. Kelni hagytam kb. 1 órát.
Ilyen volt, mikor megkelt, egyébként gyönyörűen feljött, tényleg

A forró olajba picit nedves-olajos kézzel formáztam a fánkokat, elég nagyocskákat, kb. mint a gluténmentes változatnál. Lefedtem és az olaj nem a legmagasabb fokozaton volt, hanem 7-8-ason (12 fokozata van az én villanytűzhelyemnek). Mikor egyik oldala szép barnára sült megfordítottam. Féltem, hogy nem sült át, de kár volt aggódnom, nagyon szép volt a belseje is.
Könnyű, finom és még másnap is tökéletes fánkok lettek.

4 megjegyzés:

Rita írta...

Nagyon-nagyon szuper finom lett! Holnap így az én gyerekeimnek is lesz az oviban farsangi fánk! :)) Köszönöm a receptet!

Bokor Boglárka írta...

Rita! Nagyon örülök, hogy kipróbáltad és nektek is jól sikerült!
Van a Facebook-on egy csoport: Gluténmentes élet és lisztérzékeny hétköznapok címen, ha nem ismered gyere, mert sok-sok hasznos infó és recept cserél ott gazdát :)

Névtelen írta...

szia, az élesztő biztosan 1,5 g?

Bokor Boglárka írta...

Igen, friss élesztőből elég ennyi, mert a liszt sem sok.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...