2012. augusztus 8., szerda

Tarte tatin szilvával

Nagyon szeretem a tarte tatint, így el is készítettem már sokszor. Az első kísérletet itt dokumentáltam. Szilvából most először próbáltam. A szilvát is nagyon szeretem (mondjuk melyik gyümölcsöt nem) és már a számban éreztem a fahéjas szilvás tatin ízét, így nem volt más választásom, mint gyorsan elkészíteni. Nem sok időt vesz igénybe, mert készen vett leveles tésztából készíttettem, ami tudom, hogy nem klasszikus, de pont négy formára való leveles tészta maradt meg az expressz tejszínes almás tortából, így ezeket el kellett használnom.



Hozzávalók:
2 kis lap leveles tészta
kb. 10 szem szilva
3 evk barna cukor
1/2 kk fahéj
1-2 kk vaj

A szilvát megmosom, leszárítom, és kis darabokra vágva elhelyezem a kis formákba, amelyeket előzőleg jól kikentem vajjal. Megszórom a fahéjjal összekevert barna cukorral, A tészta téglalapokat felezem, majd majdnem körformára igazítom és a formácskák tetejére teszem, a töltelék alá igazítom és megszurkálom villával. 200 fokon 20 percet sült.
Melegen, langyosan és hidegen is nagyon finom volt. A szilva íze nagyon gazdag lesz a fahéjtól, a leveles tészta sósságával szépen alámuzsikál. Egy falat kényeztetés volt.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...