2012. július 31., kedd

Zabpehely gofri

Szeretem a zabpelyhet szinte minden formájában, ahogy eddig kipróbáltam. Mivel a fogyókúrában előszeretettel használják nagyon megörültem ennek a receptnek és vártam az alkalmat, hogy kipróbáljam. Az alkalom egy vasárnapi nem elsiethető reggeli formájában jött el. Bár a recept túlontúl  egyszerűnek tűnt és féltem kicsit, hogy nem fog működni, de tökéletesen jó lett a gofri: kívül nagyon ropogós, belül puha. Aki diétázik és szeretne reggelire valami finomat enni, az feltétlen próbája ki.
A receptet egy vegetáriánus barátnőmtől kaptam, akivel nagyon szeretek főzésről beszélgetni, mert mindig van a tarsolyában egy-két különleges ötlet, nagyon inspirálóan hat rám.


Hozzávalók:
1 csésze zabpehely
1 csésze víz
csipet só
evk folyékony édesítő (opcionális)
2-3 evk kókuszolaj a kenéshez

A zabpelyhet összeturmixoljuk a vízzel és sóval (én tettem bele édesítőt, mert a gofrit édesen szeretem, de ki lehet próbálni sósan csak, vagy fűszerekkel). Kikentem a gofrisütőt a kókuszolajjal, beleöntöttem a turmixolt masszát és megsütöttem. A legmagasabb fokozaton ment a gofrisütő (nekem nem a kicsi klasszikus van, hanem egy olyan, aminek több betétje van, kontaktgrillként is funkcionál, elég nagy teljesítményű) és elég lassan sült meg. Látszik mikor készen van, de nem szabad nyitogatni a sütőt (tapasztalatból mondom), mert hajlamos szétválni a tészta, míg nyers.

3 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagy zabpehely rajongó vagyok én is, ki fogom próbálni ezt a gofrit mindenképpen:)

Bokor Boglárka írta...

Érdemes elkészíteni egy ráérősebb reggelen.

Macskacicó írta...

De jó, hogy rábukkantam az oldaladra, nagyon tetszik ,ügyes vagy nagyon! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...