2012. június 21., csütörtök

Adzuki babkrém dióval - kókuszgolyó gluténmentesen

Sok jót olvastam az adzuki babról. Többek között azt, hogy sok benne a fehérje és B vitamin. Főztem már belőle főzeléket, ami nagyon finom volt, enyhén édesebb, mint az általunk ismert babfajtákból készült. 
Ezeket az édességeket nem kell sütni, ezért is most hozakodom elő vele, ami számomra nemcsak azért jó, mert nem kell begyújtani a sütőt, hanem azért is, mert nem kell stresszelnem, hogy megint nem sikerül a sütemény.
Aki idegenkedve olvassa, ne tegye, mert a bab édeskés, inkább semleges ízű, tökéletesen harmonizál egy hozzáadott édes ízzel. Az ötletet már nem emlékszem, honnan vettem, csak azt tudtam, hogy babból készült golyók voltak. 




Hozzávalók:
150 g adzuki bab
2 marék pirított dió
méz, Xilit Zéró (nyírfacukor) ízlés szerint
fűszerek ízlés szerint - nálam a vanília dominált
2 evk tejföl

A babot beáztattam 24 órára, majd megfőztem. Mikor már puha lett, leszűrtem, átöblítettem és a turmixgépbe pakoltam a többi hozzávalóval együtt. Egészen simára igyekeztem turmixolni. Pohárba tettem és behűtöttem, majd mind pudingot tálaltam, mert a srácaimnál ez a hívószó, ha valami eddig nem megszokott pohárkrémet szeretnék velük megkóstoltatni.
A szénhidráttartalma nem annyira jelentős, de a bab 100 g-jában 300 ckal van, amit a dió is növel, úgyhogy azoknak, akik diétáznak, a fogyasztását mértékkel javaslom.

A golyókat úgy készítettem, hogy gluténmentes kekszet adtam a már kész krémhez, annyit, amennyivel formázhatóvá vált a massza. Kókuszba és szezámmagba forgattam. Sajnos ez nem annyira jött be a srácoknak.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...