2012. január 12., csütörtök

Luxus mákos sütemény

Azért luxus mákos, mert mascarponéval készült és az általam készített sütikhez képest nagyon sok időt vett igénybe az elkészítése. Megérte, mert egy nagyon-nagyon finom sütemény lett a végeredmény. Citromos-mákos-krémes, igazi ünnepi süti. A recept a Stah magazin "Téli sütemények" című kiadványából származik. 





Hozzávalók a citromkrémhez:
2 tojás
12 dkg cukor
60 ml (2 db citrom leve)
1 evk főzni való vaníliás pudingpor
1 citrom reszelt héja
5 dkg vaj

A citromkrémhez az első öt hozzávalót egy fémtálban kézi habverővel, gőz fölött kevergetve főzzük. Egy ideig nem akart besűrűsödni, de nem kell feladni, be fog sűrűsödni szépen. A végén hozzákevertem a vajat és egy fóliát tettem a tetejére, majd a hűtőbe tettem. Egyébként ez igen finom volt, mikor megsült. El tudom képzelni palacsintába is.

A tésztához:
22 dkg liszt
1 tk sütőpor
12 dkg cukor
18 dkg hideg vaj
1 tojás
A tojás kivételével mindent a robotgépbe tettem és morzsásra dzsazsáltam, majd kivéve a tojással szép sima tésztává gyúrtam. Én egy 20x30-as tepsit használtam, nekem ebben kicsit vastag lett a tészta, de a recept szerint is ekkora kell. Úgy helyeztem el, hogy picit magasabban álljon és az alját megszurkálva elősütöttem (lencsével a tetején)10 percig 175 fokon, majd levéve a nehezéket még sütögettem 10 percig. 

Mákos réteghez:
15 dkg darált mák
15 dkg cukor
20 dkg mascarpone (nálam), vagy ricotta
4 evk tejföl
2 tojás
1 evk főzni való vaníliás pudingpor
1/2 citrom reszelt héja
Amíg a tészta sült, előkészítettem a mákos tölteléket. Mindent egybe összekevertem.

A tésztát megkentem a kihűlt citromkrémmel, majd ráöntöttem a mákos réteget és 160 fokon kb. 1 órát sütöttem. Addig kell sütni, míg már nem remeg  már rajta a felső rész, hanem szilárd lett, akkor vettem ki. 
Az újságbeli képhez képest nekem vastagabb volt a máktöltelék, de én nem bántam, mert nagyon-nagyon finom volt. 


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...