2011. július 8., péntek

Fekete ribizlis pite gluténmentesen

Fűszeres Eszter receptje. Ódákat zengett róla a bejegyzésében és most én is csatlakozom hozzá. Csorgott a nyálam, ahogy megláttam a képet és belegondoltam, milyen finom lehet.
Martonvásáron természetesen nem lehet fekete ribizlit kapni, ezért el kellett zarándokolni a fény utcai piacra. Egy termelőnél volt gyönyörű áfonya, spenót és fekete ribizli. 60 dgk fekete ribizlit vettem és alig vártam, hogy megkóstolhassam.
Ahogy hazaértem, nekiláttam a tortának. Természetesen gluténmentesen készült, hátha...




Hozzávalók:
2 tojás
1 dcl olaj
2 doboz Danone natúr joghurt
2 doboz (a joghurtos pohárral mérve) barna cukor
1 zacskó sütőpor
1,5 csésze (kb.3 dcl-es) Schar mix B (jó minőségű gluténmentes liszt)
50 dkg fekete ribizli
3 evk barna cukor
1 dkg vaj
sütőpapír

Követtem alapvetően a recept utasításait. A ribizlit megmostam, leszedtem a szárait. A pite forma aljába megvajazott sütőpapírt terítettem és beleszórtam egy rétegben a gyönyörű fekete ribizlit. Megszórtam két-három evőkanál barna cukorral. Összekevertem gyorsan a tésztát. Joghurt+olaj+tojás+cukor jól elkevertem. Liszt és sütőpor bele és alaposan kikever. Nekem is nokedli állagú lett, csak remélni mertem, hogy át fog sülni és rendben lesz.
A ribizli tetejére öntöttem a tésztát és betettem az előmelegített sütőbe.
180 fokon kb 45 percet sült. Mikor a teteje már barnulni kezdett, akkor vettem ki. Megvártuk míg hűl egy kicsit és Farkasapa rögtön nekiesett. Mivel ő sokkal édesszájúbb mint én, adtam neki hozzá vanília fagyit. Én csak másnap reggel tudtam enni belőle, de hidegen is nagyon finom volt. A fekete ribizli fantasztikus íze nagyon átütő volt. Imádtam! Köszönöm, Eszter!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...